lördag 23 november 2013

Trötter....


Varmt och skönt ute i mörkret, ändå blommar rapsfälten.

Tomten 150:- Liten mini gran 30:- Spira 130:-

Inne i butiken förbereder man lite för jul.
Det är ju 4 veckor kvar.

"JUL" Ängel med guldhalsband/gloria 200:-

Tomtar och änglar här och där.



Mycket ska göras,
och när man är trött och lite stressad, vad gör man då?
Jo man ställer sig och gör ekollon och granar.
Maken min sa, Inte kan du vara stressad som gör andra saker.
Jooo, fast det var änglar jag skulle göra, säger jag.
Blir man inte ännu tröttare på sig själv....... eller?

Den där leran ser faktiskt ut som choklad
.........tur det inte luktar godis om den ;-)

Trevlig helg


Tack för att du tittade in, önskar dig en fortsatt bra dag/kväll/helg

3 kommentarer:

  1. Hej Annelie! Visst är det typiskt det där att man hittar på allt möjligt annat att göra när man är lite trött. Idag höll jag på och fixade med lerkluttar och torra lerspån istället för att göra tomtar som jag hade tänkt när jag åkte hemifrån. Fina granar och ekollon du har gjort. Just ekollon kan det vara skönt att joxa med när man är trött. Lagom små och inte så kladdigt. Idag köpte jag tidningen Handarbete och Pyssel (tror jag att den heter). Däri visar FabFrida hur man gör ljusmanchetter. Hon visar så himla bra tycker jag.
    Hoppas att både du och jag är lite piggare imorgon!
    Kram Inger

    SvaraRadera
  2. Vilken vacker himmel mot det gula!
    Så fina tomtar och änglar du gör. Gillar de små söta ekollonen också. Och granarna. Ja, det blev alltihop.

    Kram Agneta

    SvaraRadera
  3. Så vackra saker, vilken glasyr! Du är fenomenal!
    Agnetakram

    SvaraRadera