fredag 15 november 2013

En dag på jobbet...


Inte mitt jobb.......utan min dotters.


Hon jobbar för Fikagruppen och kör runt och packar upp Godbitens kakor, som hon säljer in i olika affärer runt om i Skåne och Blekinge.


Upp tidigt som attans för att följa med på hennes dag.
Skåne runt.


Mysigt att möta dagen så här och se dagen gry.

 
Mycket körande blev det mellan butikerna.
Tråkigt med dimma dock.


Likaså med vägarbete här och där.


Det är november och fortfarande grönt ute. Helt otroligt.


Vackert ute på landbygden.


Blir nog vackert här också med julbelysningen på plats.


Flyttfåglar på väg söder ut. Så också vi.


Omtalande Rosengård i Malmö.
Det första man möter när man kör in mot Malmö stad.


Där en av alla butiker låg som vi skulle in i och packa upp kakor.


Många butiker blev det i Malmö i dag.

 
Liksom många tiggare överallt.
 

En underbar uppfinning som är super bra att ha.

 
Min dotters arbets/lunch rum kan man ju säga att bilen är.
Många timmar blev det i sätet denna dag.
 

Mycket att titta på längs gatorna i Malmö.


Buss håll plats, en av många i Malmö.


Häftiga posters.


Min dotter i arbetstagen.

 
Ett berg av kakor. Ett pyssel och få ihop det snyggt.


Nä, hit skulle jag då inte vilja flytta.


Skönt ändå och slippa ta tåget hem nu.
Man är rätt så slut av att åka runt så här.


Det är sent nu när dagen är slut och mörkret möter en som en vägg.


Skönt och få komma hem.
Beundrar verkligen min dotter. Vilket jobb hon har.
Varit en lärorik dag och väldigt roligt, speciellt alla skratt vi haft.

Annelie

Tack för att du tittade in, önskar dig en fortsatt bra dag/kväll/helg

2 kommentarer:

  1. Så roligt att du kunde åka med din dotter på hennes arbetstur och så många vackra vyer, fantastiskt vackert! Och Rosengård ser ju coolt ut så där på håll. Synd om dom som bor där att det är lite struligt för dom.

    Tack för övningarna för nacken, dom gör jag faktiskt, dom verkar jättebra, snälla men uppmjukande.

    Agneta kram

    SvaraRadera