tisdag 12 november 2013

Mitt lilla hjärta....


I somras blev jag "farmor" till en underbar vovve.

 
Mitt hjärta bara svämmar över
av kärlek till denna lilla gosing.


Mitt stora problem och sorg är
att jag är allergisk mot alla pälsdjur.


Må tro jag har tagit tabletter, köpt magnetarmband,
ja allt för att kunna tåla min son och sambos hund.


Har utmanat mig själv mer och mer
vid alla tillfällen vi träffats.


Har fått passat honom ett litet tag,
och varit ute och gått på små promenader.


Till och med busat med honom inomhus. Peppar, peppar, så har det gått bra. Ingen astma attack mm. Så nu ska vi prova och ha honom hemma hos oss lite. För inte ska väl denna lilla hjärtat sitta ensam på julafton.

Annelie

Tack för att du tittade in, önskar dig en fortsatt bra dag/kväll/helg

5 kommentarer:

  1. Kan han inte vara med på julen så finns det bra pensionat att lämna på!

    SvaraRadera
  2. Nä du Ezter, inget pensionat här inte. Tror nog att min son och sambo hellre stannar hemma då ;-)

    SvaraRadera
  3. Man märker inte det när man ser honom varje dag men GUD vad han växer så det knakar. Den lille börjar bli stor! :)

    SvaraRadera
  4. Oh, så söt och gullig han är! Hoppas att du kan tåla honom så ni får fira julafton allihop tillsammans!

    Kram Agneta

    SvaraRadera