onsdag 19 februari 2014

Stel som en pinne



Oj....... jisses vad stel man är i kroppen.


Har inte gjort min yoga eller annan träning på ett halv år.
Fick yrsel som satt i rätt länge. Kristallerna som låg fel.
Men nu har dom lagt sig rätt igen. Dags att börja träna. 


Har legat på spikmattan till och från för spänningar i ryggen och axlarna. Min höger axel har fått någon nerv i kläm. Tycker det hjälper lite.
Det sätter igång blodcirkulationen som bara den. Det nästan dunkar och ryggen och sen blir man knallröd.


Men nu har jag tagit upp min yoga lite nätt via videon.
Maken har också hoppat på,
fast det är hormon yoga för kvinnor :-)
Vi var så duktiga med yogan innan. En gång i veckan.
På tal om stel så var min make stel som ett kassaskåp, men efter våra pass på mattan märkte till och med jag skillnad. Nu kan han sitta i skräddaren utan böjd rygg och knäna vid öronen.

Ha det gott/Annelie


Tack snälla för att du tittade in, önskar dig en fortsatt bra dag/kväll/helg

5 kommentarer:

  1. Hua och usch! Det ser inte skönt ut med spikmatta. Den skulle jag hoppa över. Hellre, hihi.
    Men yoga är bra. Ha det gott och hoppas att solen kommer tillbaka till er.
    Kram Inger

    SvaraRadera
  2. Jag gillar också spikmattan fast nu var det ett tag sen. Ska nog damma av den och ta mig en stund. Ska försöka putta ner mannen också för han är ännu stelare än vad jag är.
    Yoga har jag bara testat lite. Tror att jag behöver det eftersom jag tyckte att det gick för långsamt. Det är väl då man behöver det som mest kanske. Har en kompis som är mycket skicklig med yoga och hon har bett mig komma med på hennes kurser...kanske skulle göra något åt det.

    Här har det snöat hela natten och nu regnar det. Cyklade till tandläkaren i morse och det övar inte lätt i slasket.

    Ha en fin helg

    annika

    SvaraRadera
  3. Oj, spikmattan har jag glömt! Lånade min mammas förut och jag tyckte att det var skönt.
    Jag var på ett föredrag om mindfulness i veckan och det verkade intressant. Vi fick även göra en avslappningsövning, det är väl lite likt yoga?

    Kram Agneta

    SvaraRadera
  4. Vad fint att du kan använda spikmattan igen och skönt med yoga.

    Vackra bilder!

    Tack fina du för dina värmande ord - nu är vi tillbaka i verkligheten ;)

    KRAM!

    SvaraRadera