söndag 2 oktober 2011

Änglar finns, liksom hjältar.


                    Har varit upptagen med att göra en hemsida. Inte det lättaste.
                    Tur det fanns mallar som hjälp, så nu är den äntligen klar.

                                            http://www.ak-keramikform-design.se/



                     Visst finns det änglar och hjältar där ute i vår omgivning.

Hade otur i helgen min man och jag och bli på körd bakifrån. Ingen speciell stor
smäll men jag fick ont i nacken. Både min man och jag blev rädda och min make
ringde ambulansen. Sen kom vägarnas HJÄLTAR som räddningstjänsten
brandmännen, ambulansmännen och polisen. Vilket team och organiserade var de.
Kändes som man var med i 112. De fixerade min nacke och satte på ryggskena.
Var tal om att såga upp taket för att få ut mig säkert.
Vilken dramatik men de tog ut mig bra, utan påverkan på bilen och i väg till lasarettet.
Jag är så imponerd av dessa människor, de är mina sanna hjältar.


På lasarettet blev man grundligt genomgången från topp till tå medans huvudet /nacken  var fixerad.
Sen spände de fast kroppen på britsen. Allt för att inte röra ryggen innan röntgen.
Vilket teamwork där också.
Fick dock ligga en bra stund innan röntgen.
Började få smått panik där på britsen som fastspänd. Smärtan i nacken hade avtagit när det var dags för att röntga. När läkaren kom med svaret att det fanns inget på nacke och rygg blev man så otroligt glad och tacksam. Så vi fick åka hem.
Vilken upplevelse, känns som en dröm allting.
Dessa sköterskor och läkare är änglar i sitt yrke.



Väl hemma och fått mat och kaffe kände man sig lyckligt lottad
över att man har det så himmelskt bra.
Säger det igen, som när jag fick min stroke och den hjälpen jag fick då,
att det är värt att betala skatt som vi gör. Så tack alla skattebetalare
där ute för den sjukvården jag fått.
Ni är både hjältar och änglar utan att veta om det.

Annelie

5 kommentarer:

  1. Hej Annelie! Hittade dig via FB, din pappas sida. Minns du mig? Eva-Lotta, också Lisbeths kusin.
    Vad fina saker du gör! har tänkt på dig/er alla ibland under åren som gått! Du kan nå mig via någon av mina bloggar, som jag kommenterat genom!
    Hoppas det inte är någon fara med din nacke! Ska läsa lite här hos dig nu! Eva-Lotta (Dock Ezter i blogg-världen)

    SvaraRadera
  2. Hej Eva-Lotta!
    Tack för att du tycker om mina alstster.
    Jodå visst kommer jag ihåg dig.
    Tack för din omtanke, min nacke är ok och det känns bara bra. Blev nog mest rädd.
    Ha en bra kväll.
    Hälsningar Annelie

    SvaraRadera
  3. Lätt att förstå att du blev rädd! Får försöka titta inom i din butik när jag kör till hBg nångång. Såg att ni har grejor från Affari. Dem har vi gjort ljus åt på jobbet :)/Eva-Lotta

    SvaraRadera
  4. Kul att du vill komma inom min butik.
    Har inte så många saker från Affari, lite av varje. Ljus har jag dock inte mycket av.
    Vi ses ;)

    SvaraRadera
  5. Hej Annelie, här råkade jag hamna ikväll, och så får jag ytterligare se vilken underbar attityd till livet och dina medmänniskor du har. Blir så glad av att läsa om dina eskapader med räddningstjänst och sjukvård och om din uppskattning över oss alla som betalar skatt så att allt fungerar när man behöver. Tänk om vi vore fler som tänker så. Då skulle vi säkert ha ett mjukare och vänligare samhälle. Det var ju ett tag sedan du fick ett plötsligt behov av hjältar och änglar samt fungerande sjukvård. Idag, 7 juli 2013, hörde jag om att vi är många i Sverige som gärna avstår från ett ytterligare jobbskatteavdrag till förmån för bättre skola, vård och omsorg. Så nu borde väl även politikerna förstå budskapet.
    Önskar dig allt gott!
    Kram Inger

    SvaraRadera