måndag 18 november 2013

Mångalen.....


Ja, det kanske man blir när månen lyser så där skarpt.


Galen av rädsla....rädsla för vargen mm.


Det finns ju hur mycket myter som helst om månen,
har jag hört.


Själv kan jag inga myter eller riter om månen. Kan ni?


Har en månskens historia dock.
Vi var nere på Mallorca,
och en kväll lyste månen stor och stark.
Då hörde jag en liten kille på ca 3 år säga till sin mamma.
"What a lovely day".

Hoppas ni har haft en underbar dag/Kram Annelie.

Tack för att du tittade in, önskar dig en fortsatt bra dag/kväll/helg

2 kommentarer:

  1. Kann heller inga mån-historier. Yngsta när hon var liten, kallade hos månen "min måne"

    SvaraRadera
  2. What a lovely day.....fint!

    Vackra bilder Annelie! Mina bilder blir urkass. I veckan var månen spektakulär, man kunde nästan ta på den - och jag ville fota. Blev inte bra.

    Njuter av dina fina <3

    KRAM!

    SvaraRadera