tisdag 17 januari 2012

Ej alla hemma

            Äntligen klar med min "tavla". Så nu är det nya projekt på gång.
            Det blir min kära lera som jag längtar efter och sätta händerna i.
          Skrev innan om min stroke som drabbade mig för snart 7 år sedan.

Mina sviter sitter fortfarande kvar. Känner mig halv. Mitt känsel bortfall känns som en tandläkare bedövning. Den bedövningen ligger över hela vänstra sidan. Det som har hänt nu är att jag har börjat få ont på vissa ställen. Det sägs att alla celler i kroppen byts ut efter 7 år. Så vart 7:e år är man en ny människa :o) Önske tänkande kanske. Jag har förändrats. Min långsinthet är borta. Det försvinner lika snabbt som det komm. Glömmer mera. Närminnet är inte så bra. Är mer glad av mig. Allt detta kan man ju tänka sig vore bra men ändå känns det som det fattas något, men vad vet jag inte. Efter en undersökning, av många då för 7 år sen, sa en läkare " Det är tur att du inte vet om att du är dum "????. .. Ja det gjorde inte ju inte saken bättre när han sa " Tur du inte är sångare för stämmbanden är halvt påverkade. Även tur att du inte jobbar som artiktekt för djupsynen funkar inte  som den ska" Där satt man och undrade vad det vad som fattades. Har jobbat med min "sång" även trännat att rita och måla. Kanske är tur att jag inte vet om vad som gör mig dum, men kommentaren har fastnat, och det är ju dumt. Har blivit mindre empatisk av mig, kanske det är svaret. Vad vet jag. Jag är bara så tacksam över att jag funkar så pass mycket. Att kunna göra nästa alla självklara ting som man tar för givet. Att jag fortfarande är samma människa fast med vissa begränsningar.

                 Att kunna lyssna på musik igen och få ihop rytmen är underbart.
Lika så att kunna dansa.
Även kunna känna smaken någurlunda bra av det man äter och dricker.

Att sätta på sig skorna och gå ut på en promenad är den största friheten
som jag värdesätter mest. Nu kan jag komma någonstans.
Mitt bloggande har också varit väldigt nyttigt för mitt språk. Jag har blivt lite bakvänd och tappar tråden/ord ofta. Så se det skrivet hjälper mig mycket vad som blir fel i ordflödet, för sen rätta till det.

Ta väl hand om er och era kära.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar