torsdag 26 juni 2014

Förökningen fortsätter.........



Min lilla familj förökar sig så sakta i verkstaden.
Kan nog hålla med min dotter,
när hon sa att dessa tre ihop, liknar 3 generationer.


Nya små byster på tork. Alla får dom sina egna uttryck.
"Livsnjutarna" kanske jag ska döpa dom till.
Dom lyssnar, visslar, flörtar och pussar mm.
och ser rätt så harmoniska ut.


Lejonet vaktar över butiken....så stilig på väggen.


Så även änglarna....på bordet.
Och vips så var denna veckan slut..... var tar tiden vägen?
Förra veckan, på maken och min lilla minisemester, kändes dagarna som flera veckor......
Hm.....man kanske ska ta flera minisemestrar ;-)




Tack snälla för att du tittade in, önskar dig en fortsatt bra dag/kväll/helg. Blir väldans glad om du lämnar en kommentar.

8 kommentarer:

  1. Så fina de är! Normalt sett brukar ju ledig tid gå mer än dubbelt så fort, så njut av att er mini-semester kändes lång!

    SvaraRadera
    Svar
    1. På vippen att vi stannade hemma...så glad att vi kom iväg och gjorde det bästa av det.

      Radera
  2. Din samling av byster med alla uttrycken är bara såå bra. Bedårande. Kan det vara att du fått ny energi efter lillsemestrrn.
    lycka till med allt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Flingan, kul du gillar mina små byster.
      Energin går upp och ner ändå oavsett ledighet eller ej.
      Mina järnvärden är fortfarande låga :-(
      Men leran fångar mig, glömmer tid och rum ett tag :-)

      Radera
    2. Du skall se att om man mår bra i övrigt så påverkar det hela ens inre.bj har avbokat hotellet och bor hemma mellan varven och mår mkt bättre. Skönt att hitta sin må bra hörna.

      Radera
  3. Du är så duktig! Så otroligt fina skulpturer. De är så söta med sina olika uttryck och kronor på huvudena.
    Och lejonet, är det glasyr i kopparfärg?

    Kram Agneta

    SvaraRadera
    Svar
    1. Lejonet har jag rakubränt med en glasyr med koppar i.
      I och med jag stryper syret när jag lägger lejonet i sågspån så kommer koppar färgen fram.
      Annars hade lejonet blivit mörkt grön.
      Tackar så mycket för dina fina komplimanger...dom lyfter :-)

      Radera
  4. Hvor er du kreativ og hvor er det smukt arbejde, Annelie!
    En kæmpe kompliment herfra. Især busterne er jeg vild med!

    Kram fra Danmark,
    Dorthe

    SvaraRadera