tisdag 1 april 2014

Virrig höna....


Oj... oj, vad jag far i verkstaden.
Hit och dit. Gör det och det.


Provade på en ny lera.....alltid kul.
Är som peppar kakdeg men blir mörkröd efter bränningen.
Ej provat att glaserat den ännu....blir spännande och se hur det blir.


Mitt gula för i påsk, får blir mina citroner.
Och dom nya muggarna.


Mitt lilla lager till temat trädgård.
Går lite åt det skuggiga läget.


Tog mig tid till att rensa lite i trädgården i helgen.
Gud vilket härligt väder det var.
Soligt och med fågelsång och humlesurr överallt.


Önskade att helgen inte tog slut.
Man blir ju som en slottermaskin i rabatterna.
Torra kvistar och dylikt rensas bort.
Händerna ser ut som man har brottats med en katt.


Fulla av rivsår och spetor. Knäna på byxorna blöta av jord.
Värsta gympapasset,
fast maken undrar vad jag sysslar med egentligen.
När jag borstar ut håret på kvällen så kommer det små kvistar och blad.


Fick även loss granen vid växthuset. Visade sig vara två stycken som växte tillsammans, så nu blir det en granskog ;-)








Tack snälla för att du tittade in, önskar dig en fortsatt bra dag/kväll/helg.

2 kommentarer:

  1. Så vackra bilder! Vårigt och härligt. Kopparna - to die for. Jag älskar koppar och kan aldrig få nog. Önskar jag hade de två med fjärilarna….så snyggt på det svarta bordet med citronerna. Ett växthus drömmer jag också om ;)

    KRAM och tack för att du skrev så fint hos mig. Blev jätteglad!

    SvaraRadera
  2. Så fina muggar! Ha en fin onsdag!

    SvaraRadera