tisdag 8 april 2014

Smycka trädgården....


Stora vallmon blänk till trädgården kanske skulle varit rödare.


Den röda leran äter färgen så det blir mer åt det roströda hållet.

Provplattor.

Den där idéen jag fick blev inte så som jag ville.
För mycket svinn för en del plattor gick sönder i bränningen.
(Plattorna passar i mininätet, ej i dessa stora)


Mina citroner tyckte en del att dom var för bleka.
Svårt ibland och få det naturtroget,
kanske det inte ska vara det ändå.
Men jag vaxade dom med en kopparfärgad vax,
tycker dom blev häftiga.


En gång kvar på skulptur kursen. Pust...
Har lämnat in 2 skulpturer för en amatörutställning på vårt bibliotek. En icke jurydömd utställning.
Det är svårt att ta sig fram när man inte har någon utbildning via konstfack mm. Jag är bara självlärd via lite kvällskurser och mina böcker.
För ska man komma med i dom fina salongerna ska man ha en utbildning, blivit jurybedömd 3 ggr och en kommunal utsmyckning.
Men jag kämpar på och går min väg ;-)


Tack snälla för att du tittade in, önskar dig en fortsatt bra dag/kväll/helg.

4 kommentarer:

  1. Hihihi! Så där ser mina citroner ut för det mesta. Köper och köper och glömmer bort att använda dom. Älskar citroner. Både att äta och att se på. Dina gula tycker jag är jättevackra. Finns faktiskt olika citroner, en del är blekgula, somliga är gröngula osv. Och vallmon är så vacker. På något vis ska väl inte keramiken vara helt naturlik utan kanske som en påminnelse bara. Att helt och hållet härma naturen låter sig inte göras. Det är kanske mer känslan vi vill åt. Eller tänker jag tokigt?
    Kram Inger

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tusen tack Inger.....
      Gillar att du säger att det är känslan man vill åt.
      Kram
      Annelie

      Radera
  2. Det är ju när man provar sig fram och chansar som slumpen gör att man presterar de stora mästerverken :-) Allt kan bara bli bättre när man känner att det är motigt!

    SvaraRadera