fredag 11 april 2014

Ögon känsliga för grönt.....


Får jag presentera min nya arbetskamrat/modell.
Skämtar lite....men ropade in den på aktion härom helgen,
som en kul sak att ha. Trevligt sällskap när man tar sig en fika i sin ensamhet ;-)


Saker och ting blir lite annorlunda när det fått mogna ett tag.



Den där blomkoppen i röd lera och röd glasyr,
var jag inte så väldans förtjust i.


Men den har växt i mina ögon.
Den harmoniserar bra bland det gröna i trädgården.


I och med att det inte är så skrikig i färgen,
så bara finns den där och smälter in.


Så när mitt stora röda fat sprack gick mungipan neråt.
Men andra sidan så ser det ut som en jätte blomma,
och är vacker ändå.


Det har exploderat ute i trädgården av blommor och blad.


Det regn som kom fick en att se hur grönt det blivit.


Och så luktar det så ljuvligt...
regn....blommor....grannens grill.


I helgen blir till att stå på marknad i Höganäs,
på deras Kulla Påsk. Lör. - sön. 10-17.
Kan ju vara trevligt,
kanske till och med fantastiskt roligt.






Tack snälla för att du tittade in, önskar dig en fortsatt bra dag/kväll/helg.

3 kommentarer:

  1. Kan du inte klä på henne och ge henne lite ögon och en glad mun? Ha en trevlig helg!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Fniss...jo det skulle man ju kunna, samt klä henne lite.

      Radera
  2. Trevlig sällskapsdam!
    Jag tycker det blev en fin diskret röd färg på blommorna. Plattorna i armeringsnätet blev ju också bra. Jag gör liknande i plexi.
    Och citronerna är hur fina som helst både i gult och de vaxade! Jag fattar inte hur du kan få dem att se så riktiga ut.

    Kram Agneta

    SvaraRadera