fredag 4 oktober 2013

Kaos....



...heter en kör i vår kommun. Lite humoristiskt och fyndigt.
Själv kan jag inte hålla en ton, sjunger falskt som attans.
Även i skolan på musiktimmen, fick jag inte i hop noterna. Satt där med min triangel och gissade till mig musiken. Så i betyget blev det en etta.


Även om höstens gått in i en vilande tid, så är det energifattigt i min kropp också. Det är ingen höst depp som andra föreslår.


Som toppen på ett is berg är jag väl samlad, men där under råder frustration. Denna trötthet, yrsel och sus i öronen. Ont i kroppen bla, bla , bla. Skulle vilja gnida på flaskan, så anden kom fram med sina önskningar.


Önskar mig energi, hälsa och åter energi.
Kropp och tanke verkar inte synkade längre.
Saknar mig, saknar min kraft och energi, saknar promenaderna, saknar det sociala, resor,
Ja allt som man tar för givet.


I keramik verkastaden råder det verkligen kaos.
Ser ut som ett bombnedslag överallt.
Tur att butiks delen blev jätte fin vid omändringen.
Sitter där ute och dricker mitt kaffe ibland.
Och så kläcks nya idéer.
Kör detta året ut och så får vi se hur jag gör nästa år.


Tack för att du tittade in, önskar dig en fortsatt bra dag/kväll/helg

2 kommentarer:

  1. Nu har jag tittat igenom många, många sidor på din fina blogg och vilka fantastiskt fina bilder du tar! Man ser verkligen att det är en konstnär som varit i farten (eller ja, tandhygienist, då då, från början, för jag har tittat på hemsidan också) och du gör så många fina saker. Speciellt föll jag för dom små änglarna på en pinne, hästarna och vallmokapslarna, dom blev favoriter på studs. Allt annat är väldigt fint också, men man faller ju alltid för något speciellt så där!
    Och att det blir kaos ibland, det hör liksom till. Det blir det hela tiden, men ur kaos brukar alltid komma något gott. Bara man kan ta det lite stillsamt, man råder inte på kaos så där på en gång. Det har livet lärt mig. Lika bra att ta det lugnt tills man samlat sina tankar och så märker man strax att det är ju inte så himla farligt allting......tror jag!!!
    Ha det gott, kram
    Agneta

    SvaraRadera
  2. Ditt omgivande kaos genom din kamra ter sig vackert för en utomstående. Det inre är en helt annan femma men med din inställning till saker och ting så hamnar du snart i balans, det tror jag på. För min del har jag hjälp av att tänka på allt jag kan göra, det är ju så mycket, trots en motsträvig kropp.
    Håller alla tummar för att du reder dig.
    Kram =^.^= Inger

    SvaraRadera