tisdag 29 oktober 2013

Dags för att packa

 
Gud så fort tiden går. Dags att julpynta så smått i butiken.


Och så är det dags och packa inför den första mässan i Höganäs, Fingrar Kan.


Så det blir att ta med sig lite tomtar, änglar och ljusstakar.


På tal om ljusstakar så fick jag tag på avlånga sockerkakformar från Godbitens kakfabrik.
Tyvärr så är dom ca.70 cm långa så det går inte och baka i vanlig ugn.
Men att ha den som adventljusstake går alldeles ypperligt.
Kommer att ha helgöppet 23-24 nov 11-15
Välkomna och titta inom om ni har vägarna förbi.

Tack för att du tittade in, önskar dig en fortsatt bra dag/kväll/helg

7 kommentarer:

  1. Hoppas det går bra på mässan!

    SvaraRadera
  2. Vimsiga jag...glömde skriva att det är 9-10 november kl. 10-17 som Fingrar Kan är.

    SvaraRadera
  3. Appropå vimsig; idag var jag en timme för sent till ett möte med ev. hyresgäster i verkstan. Som tur var är inte min kompis lika vimsig så hon var på plats i rätt tid. Det knäppaste är att jag hade skrivit in rätt tid i almanackan som jag har ligger uppslagen på köksbänken. Likaså fast tvärtom kom jag på fel tid till ett möte på t-banan i söndags. En hel timme för tidigt! Man blir lite mörkrädd....
    Vilka fina saker du packar med dig till mässan. Hur gör du för att få röda luvor på tomtarna? Är det engobe eller underglasyrfärg? Jag har ett gäng tomtar som jag inte vet hur jag ska färga. Försökte med underglasyrfärg och vit glasyr över men det blev inte bra alls. Måste kanske ha transparent glasyr..... Måste väl prova tänker jag.
    Lycka till på mässan nu!
    Kram Inger

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja du Inger, när man ska ändra till sommar tid eller vinter tid blir man lite vimsig. Det tar minst 14 dar för mig att komma i kapp.
      Jag andvänder mig av röd underglasyrsfärg och sen glaserar jag i transparent glasyr. Har fått tag i en härlig röd glasyr också ,som jag har på andra större tomtar.
      Hoppas du får till det.
      Kram
      Annelie

      Radera
    2. Aha, då vet jag. Var köper du din röda glasyr då? Min erfarenhet av röd glasyr är att den rinner som sjutton och/eller att den blir brun i stället för röd. Tog en vinrödaktig glasyr som hette Plommon från Cebex förut, men den har de slutat med. Rött är svårt.
      Inger

      Radera
  4. Önskar jag kunde vara där! Vilka härliga änglar, tomtar och ljusstakar! Vill ha, lite av allt ;)

    Tack rara för dina underbara ord som gör mig glad. Och jag gillar att du checkar in hur det går med joggandet. Just nu: inte alls! Jag arbetar sent och jag har ingen lust att dra iväg i mörkret. MEN, jag ska komma igång igen. Lova att du kollar igen om ett tag ;)

    KRAM!!

    SvaraRadera
  5. Hoppas det kommer massor av folk och när dom får se dina fina alster kommer dom att bli som tokiga! Verkligen vackra saker. Synd att jag bor lite långt bort.......
    Agneta kram

    SvaraRadera