måndag 2 april 2012

Prova på drejning till Påsk


Påsken för mig är färger, samt att resa till släkt och vänner. Glöm ej heller all denna MAT som ska ut och in från kylen. Precis som julens mödor. Inget som jag hurrar för. Är inte så matglad längre för julens eller påskens matbuffé. Vill ha riktig varm mat som tex. ungsbakade rotfrukter med stekt köttbit eller lax och grekisk sallad med vinägsdressing till. Favorit just nu.


Påsken är ju pysseltider också. Måla ägg och leta efter chokladägg som man gömt ute i trädgården. Ungarna tyckte det var kul när dom var små (kanske lite nu också). Min svärmor hade en gång hängt upp ägg i flaggstången.
Tog  lite tid och hitta, men kul var det.


Nu är påskhelgen blandannat en trädgårdshelg för alla som har trädgård och pyssla i. Och så har Skåne konstrundan för alla konst intresserade.
Kul och åka runt och titta, och bli inspirerad av alla konstnärerna.
Men denna påsken ska jag ha öppet i min butik fredag till söndag 11-15.
Ska ha prova PROVA PÅ ATT DREJA i butiken för 50:-/tillfälle. Kan ju vara kul med lite annorlunda "pyssel". Var beredd på att bli kladdig :o)

VÄLKOMNA

       Veckans Måndags tema # 34 hos Helenes blogg Alt som er Vakkert
Är Påsk, så detta är mitt bidrag.
Fler bilder av andras bidrag hittar ni på





3 kommentarer:

  1. Påsken är inte så prestigefylld som julen iallafall. Vi ska vara i husvagnen fre-sön, sen kommer delar av familjen hit på måndagen. Glad påsk! MEN!!! Nu har du ju verifiering igen! Den tog vi ju bort!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hade någon som inte kom in på sidan så jag provar att sätta till baka veriferingen ett tag.
      Förlåt :o(
      Är det inte kallt nu med husvagn. Det ska ju bli snö i helgen sägs det.

      Radera
  2. Påske er Danmark for meg. Vi har vært i Danmark 8 av de 10 siste påsker (hva blir egentlig påske i flertall?) Der jeg bort er det alltid masse snø i Hagen min i påsken. Bortsett fra i år. I Danmark får man alltid en forsmak på våren.

    SvaraRadera