lördag 23 april 2016

En dag på Slottet...

 
Tog mig friheten att vara ledig en dag och bara strosa omkring....åkte till Sofieros slottspark utanför Helsingborg. En solig skön fredag i april. Alltså... jag är helt tagen av denna park . Vissa rododendron har börjat blomma, om några veckor står allt i blom.
Då måste jag bara dit igen.
 

 Inne i orangeriet fanns en utställning som heter Knoppar och Kvistar... Mycket vackert att gå och titta på...Dom har verkligen tagit in naturen in i orangeriet.







Till och med fåglar hade tagit sig in och kvittrade så vackert. Kanske dom passade på att besöka utställningen dom också innan den försvinner i maj.

Ute var det underbart vackert...det är en vacker tid som kommer...
Säger det alltid... att tiden mellan hägg och syren är den bästa.


 



Vandrade omkring i parken och gick ner mot havet... man kunde känna havslukten upp mellan träden...friskt och härligt energigivande.
Ja det var en härlig eftermiddag som jag avslutade med en kopp kaffe på slottet. Det var jag värd :-)



Önskar er en härlig helg :-)



Tack snälla för att du tittade in, önskar dig en fortsatt bra dag/kväll/helg. Blir väldans glad om du lämnar en kommentar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar