torsdag 14 maj 2015

Stanna tiden.....


Ja.. stanna tiden en stund eller tre...
snälla...vill njuta länge.
Syrenen blommar....ja, allt blommar i trädgården nu.
Tur man inte har en skomakare semester....ni vet mellan hägg och syren. Det hade blivit en minisemester i så fall.



Körsbärsträdet...Japanska körsbärsträdet...
äppleträdet....silverpäronträdet...


och alla tulpaner som bara slår ut..en efter en.....
det är så magiskt.



Man springer omkring som en ko på grönbete med kameran....
klickar både här och där...upptäcksfärd i sin egna trädgård...samtidigt som koltrasten sjunger sin berättelse...det är livskvalitet...




Växtkraften är det inget fel på....i vår överväxta trädgård....eller som maken säger kaos med lite kontroll...det är väl gräsklippningen han syftar på då kanske.


Lika så vill jag stoppa tiden i verkstaden....
har så mycket jag vill få gjort..
Men rakubränning ska det bli i morgon i alla fall.
Det har jag bestämt.

Kram
Tjingiling!!



Tack snälla för att du tittade in, önskar dig en fortsatt bra dag/kväll/helg. Blir väldans glad om du lämnar en kommentar.

4 kommentarer:

  1. Härlig rundvandring i din underbara trädgård. Lycka till med rakubränningen nu.
    Kram Inger

    SvaraRadera
  2. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera
  3. Hej igen! Vill bara göra dig uppmärksam på att du tycks ha samma problem som jag med kommentarerna. För att en kommentar liksom ska fastna måste jag skicka den två gånger. Knasigt va! Många vet nog inte om detta och tror kanske att de har skickat en kommentar.
    Kram Inger

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kanske är det din dator... vad vet jag, men din första kommentar kom fram utan problem. Denna senaste kommentaren kom två gånger :-)
      Själv har jag inga problem och skicka...måste vara inloggad först bara :-)

      Radera