torsdag 28 maj 2015

I min trädgård....


Ja ...jag har nog fått pippi på att fota just nu...
lullar omkring i trädgården...
hittar det ena efter det andra....
som ett äventyr eller en skatt jakt på allt som jag tycker är vacker..


 

Tror nog jag ska köpa mig ett annan kameraobjektiv som 18-200 eller en nyare modell med bättre pixlar och med samma breda objektiv.
Skaffade mig en ny telefon med bra kamera i, ibland tar den bättre foton än min Nikon. Helt tokigt.


Göra det mer bekvämt för sig än att behöva byta objektiv till olika objekt man vill fota. Låter som ett i-landsproblem....




Men jag röker inte, dricker inte, reser inte, dansar inte....jo fast då i hemmet eller på jobbet kan det väl rycka till i benen. Så då vill jag nog unna mig lite lyx med annan kamera. Den ger mig energi och ett fokus på annat.




Även om sinnet är lugnt, så flödar min kreativitet...hitta nya saker att hitta på när jag inte kan komma ner till min keramikverkstad just nu.
Skynda långsamt har jag gjort i över 10 år....tagit allt i min egen takt...ändå hände detta med mitt hjärta. Varför.... ingen som vet...hormoner....kanske eller inte. Huvudsaken är att det blir bättre.



Tack snälla för att du tittade in, önskar dig en fortsatt bra dag/kväll/helg. Blir väldans glad om du lämnar en kommentar.

1 kommentar:

  1. En fotograf sa till mig att mer pixlar, det har du bara nytta av om du ska göra enorma förstoringar. Det mänskliga ögat kan annars inte se skillnad. Kan ju vara bra att veta!
    Det är väl så att det är denna tiden, när allt slår ut, som det är roligt att knalla runt med kameran!

    SvaraRadera