måndag 21 juli 2014

Smita iväg....


Maken och jag smet iväg från jobbet en eftermiddag.
Åkte till Ängelholm och tog en tur med turistbåten Laxen på Rönne å.




Med en guidad tur tog kaptenen oss sakta fram på ån.
Förbi husen och under alla olika broar.



Så underbart svalkande och sitta och känna den lilla bris som var.





Så otroligt vackert, nya vyer hela tiden.....
och alla dessa näckrosor...ljuvligt.

 


Till och med krokodiler låg och lurande i Amazonas delen av ån.



Slut stationen var i Vejbystrands båthamn....hoppa av och ta en glass innan båten går tillbaka igen. Men maken och jag stannade kvar och köpte en pizza som vi åt nere vid havet och njöt av solnedgången istället.



Tack snälla för att du tittade in, önskar dig en fortsatt bra dag/kväll/helg. Blir väldans glad om du lämnar en kommentar.

3 kommentarer:

  1. Du är så otrooooligt flink med kameran. Härliga bilder. Man känner nästan att man är med på turen.
    Kram Inger

    SvaraRadera
  2. Instämmer med föregående. Visst är här underbart i Ängelholm och många smultronställen som dyker upp. Ibland behövs bara en liten tripp för att komma ifrån och samla nya krafter..
    varma hälsningar!

    SvaraRadera
  3. Underbart! Vilken sommar ni har och du fångat det där speciellt härliga. Jag känner också att jag är med på turen!

    TACK fina för det och för att du tittade in hos mig, blev så glad <3

    SvaraRadera