onsdag 9 juli 2014

Bara för en dag.....


Åka neråt i Skånelandet och hamna på Idala gård...


En liten oas utanför Trelleborg...i en skånelänga..


 


Som att dofta in Italien...... med krus från Apulien.
Nästan som att få en julklapp av att bara vara här.
Tomtens vackra släde står ju där dessutom.


Vem skulle inte vilja bo här ett tag.....
en liten semester helg... Helst alltid....



Eget producerat vin...
sitta bland vinträden och bara vara...
lukta på vinet kanske....som en annan Ferdinan.



Eller stå i källaren och vinprova....
där flaskor förvaras i en mysig miljö...


Äta som i Italien.....dofterna finns här...
allt är bara så italienskt....så blunda och du är där



Till och med vägen hem får en att känna Toscana i själen.
Fast i miniformat.....



Tack snälla för att du tittade in, önskar dig en fortsatt bra dag/kväll/helg. Blir väldans glad om du lämnar en kommentar.

2 kommentarer:

  1. Vilket fint ställe du hittat! Modemet klarade inte alla bilderna, men några såg jag :)

    SvaraRadera
  2. Vilket fint ställe. Fast att jag bor i Skåne har jag inte varit där.
    Har inte tänkt på det där med tomater och pelargoner och hos mig märks det inte. Pellisarna blommar ymnigt och tomter mognar fortare än jag hinner äta upp dem. Men jag skall kolla upp det hela.
    Allt gott i sommarvärmen.
    Annika

    SvaraRadera