fredag 30 maj 2014

Citrus utställning .....




På Sofieros slott pågår det i sommar en citrus utställning. Får jag fresta med lite bilder av Birgits installationer. Birgit har ett företag som heter Citron och timjan. Att hon har en förkärlek till citroner och Italien kan jag förstå. Här kan man känna Italien i orangeriet.

 

Bland alla riktiga citroner har Birgit låtit mina keramik citroner får vara med i hennes otroliga samling.
Klart man känner sig hedrad och otroligt stolt :-)
Rekommenderar verkligen ett besök på Orangeriet i sommar, juni-aug.

Önskar er en härlig helg.



Tack snälla för att du tittade in, önskar dig en fortsatt bra dag/kväll/helg. Blir väldans glad om du lämnar en kommentar.

4 kommentarer:

  1. En vidunderlig serie, Annelie! Jeg bliver glad af al den skønhed!

    Hilsen fra Danmark,
    Dorthe

    SvaraRadera
  2. Gissa om jag vill gå!!

    Det ser underbart ut. Härligt att dina citroner är med!

    KRAM

    SvaraRadera
  3. Ett par år sen jag var på Sofiero senast så det kunde minsann vara läge. Utställningen ser spännande ut. Tack för den lilla rundturen,
    Anette

    SvaraRadera
  4. Så många fina inlägg du haft medan jag varit ute ur leken! Vilka blombilder! Och sen måste jag väl få lov att säga att jag tycker dina citroner är minst lika fina som dom som du visar idag! Så det så!!
    Agneta kram

    SvaraRadera