torsdag 8 maj 2014

Bubblan....


I väntan på provsvar sitter man som i en bubbla,
där allt stannat upp.
Hoppar alltid till när telefonen ringer.
Är det dom, livrädd för svaret,
hoppas ändå att det inte är något,
"bara" ett klimakteriebesvär som går över av sig självt.

Men nä, en telefonförsäljare var det.
Allt omkring mig fortsätter som vanligt.


Som dessa rödstjärtspar som flyttat in på vår altan.
Nu vågar man inte gå ut där för att störa.


Orkat gå en runda i trädgården....luktar så gott.
Speciellt efter regnet som kom.


"Vattenampeln" blev regn fylld,
även av Japanska trädets blommor.


Trädgården lever också sitt liv utan min inblandning.
Har massor av fröpåsar som jag tänkte så, blommor och grönsaker. Det får bli som det blir, mina "förvildade" rabatter är vackra ändå.


Det sköter sig själv och ger mig glädje med sin blomsterprakt.


Vet inte alla namnen på mina inneboende som växer här och där. Men vackert är det i sitt vilda.


Solstrålar som letar sig igenom löven,
och lyser upp en ensam tulpan innan sin fröställningen.


Den står där som en soldat och vaktar över trädgården,
tills nästa blomma tar över.




Tack snälla för att du tittade in, önskar dig en fortsatt bra dag/kväll/helg. Blir väldans glad för din komentar.

3 kommentarer:

  1. Du kommer få ett bra svar! Så fint ni har i er trädgård!

    SvaraRadera
  2. Oj så mycket fina blommor, Magnolian gillar jag särskilt. Håller tummarna för ett bra svar.
    Kram Inger

    SvaraRadera
  3. Tror som Ezter, att du får ett bra svar!

    Å vad underbar trädgården är nu. Nästa vecka bär det av till Stockholm….längtar och bland det första jag gör är att åka till Rosendals trädgård och äter bullar ;)

    KRAM och jag håller tummarna med!

    SvaraRadera