söndag 28 april 2013

Ingen vila.....

Nä, här är det trädgårdsarbete som gäller........hela helgen. Man känner sig rätt så duktig nu när man har fått färdigt framsidans ena hörna.


 
Före och efter bild av rensning och klippning. Kryp enen blev som små bonsei träd. Stenkanten kom fram mer och det blev så luftigt.

 

Även om man har ont i kroppen så försvinner allt elände med växterna. Kan gå i timmar på en plantskola och titta, planera mm. Man glömmer även bort tiden. Som en gång på en plantskola sa dom inte till att dom hade stängt utan satte på sprinklern och vattnade. Klart jag inte fattade det, utan fortsatte ströva runt och tyckte det var mysigt. Blev ju lite pinsamt när jag kom till kassan och såg klockan på väggen.

Trevlig söndags kväll till er alla.

 

1 kommentar:

  1. Åååå är det en Spetsmössa som blommar hos dig redan?
    Fint det blev när stenarna kom fram. Jag håller också på i min lilla koloniträdgård, varje dag (om det inte spöregnar, vilket det inte har gjort på länge nu.) Även om jag har en liten trädgård så har jag storslagna planer för den. Det är verkligen livgivande med en plätt att få styra och ställa på. Må så gott! Hälsningar Inger

    SvaraRadera