tisdag 13 november 2012

Motgångar, nej tack

Usch, säger jag bara och svär en lång ramsa.
När allt är emot en är det bara jobbigt. speciellt när man har mycket som ska fixas. Man blir så där extra grinig och jobbig. Klagar på allt och allt, ni vet.

Min gamla ugn har gått och blivit trött. Vill inte komma upp i temperaturen så det blir en bra bränning. Normalt tar en bränning 20 timmar, nu tar det dubbel upp.
Fått tag på en man i Allingsås som kan vira brännslingor till ugnar. Och jag som bor i Skånelandet sk. keramikens mecka, hittar man ingen med denna kunnskap. Lustigt. Ja ja, hoppas det blir bra till slut.

Har hyllorna fulla av ljusstakar och annat smått som ska brännas.
Fick en beställning som helst ska vara klar till 1a adv. Suck, man får magont.
Var på en mässa i helgen i Höganäs. Fingrar Kan heter den. Man är alltid spänd inför en mässa och tror att allt ska ta slut första dagen.

Mycket folk var där och tittade, och tittade var ordet, sålde inte så mycket som jag ville.
Höjden av fräckhet var nog när några tog foton på mina saker och sa dessutom att dom skulle kopiera det. Man får ju tunghäfta och sen efteråt får mina kära sina öron varma. Blir förbannad även nu när jag tänker på det.

Ja, man är nog snabbilsken just nu och kännslig för vad som sägs.
Gick till jobbet och mötte en tjej som frågade, ska du pyssla lite nu idag.
Djävulen i en, hmm....... kokar.

Hoppas ugnen blir fixad fort som attans, så man slipper vara otrevlig.

Tjingiling

Tack för ditt besök och ha en fortsatt bra dag.



 

1 kommentar:

  1. Aj då, det lät inget vidare! Hoppas du svalnat av lite nu!

    SvaraRadera