söndag 18 november 2012

Meditativt

Att sätta händerna i leran är bästa medicinen att komma bort ett tag från alla måsten. Sitta där och känna den lena leran i händerna, nästan som smör.
Med sin "kraft" formar en mugg eller en skål till och med en ljusstake det är alltid lika fascinerande varje gång.

Köpte en svart lera med shamott i, tyvärr 40% , var ej uppmärksam där. Det ska vara 25%. Ja, den leran höll på att slipa sönder mina händer när jag försökte dreja. Får ha den till att kavla och modellera med istället.

Har lugnat ner mig, får ta det om en komplimang att andra vill kopiera min keramik. Klart att jag har blivit inspirerad av andras saker, men ändå gjort det på mitt sätt. Så blir det nog för dessa som tog foton på mina saker.

Ser fram emot morgon dagen, MÅNDAG, då jag får sätta mig och DREJA IGEN. Hoppas också att mina slingor kommer till ugnen så den blir fixad nu i veckan.

Ändrat om igen i butiken så lite juligt har det blivit. Har även öppet på fredagar 10-14.
Så hjärtligt välkomna och titta inom och bara vara en stund.

Tjingiling.




Tack för ditt besök och ha en fortsatt bra dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar