tisdag 15 november 2011

Frostbiten till kropp och själ


                                       Det har blivit kallt med frost på morgonen.
                         Skrapa bilrutorna och huttra iväg till jobbet känns aldrig mysigt.


                               Men vackert är det iallafall med morgonfrostens dimma.


                                          Rosen är smyckad med pärlor på tråd.
Naturen är helt fantastisk. Har fått mycket hjälp av skogen att hitta tillbaka min energi.
Naturen är verkligen omhändertagande och förlåtande och Bara Är.


                             Har ej kommit ner till min verkstad pga. hantverkare i huset.
Tyvärr är det så att det finns bra och mindre bra hantverkare och i detta fall mindre bra.
Har blivit en del sömnlösa nätter och många tårar för min del. Det är ju mycket pengar som man lägger ut och så nu blev det grisen i säcken kännslan. Jag och min man som tänkte lyxa till det lite. Men är inte grunden bra så spelar det inte så stor roll hur man pyntar upp det. Man kan ju inte täcka hela badrummet med gardiner.


När man sitter här hemma så får man ju hitta på något annat än att skapa i keramik.
                                             Gjorde tags kort på linne tyg.


              Målade och dekorerade. Var rätt kul när man kom på hur man skulle göra.


                   Trevliga och sätta på gå glöggflaskan eller paketet som gå bort present.


Eller på en knippe ljus med en påminnelselapp om att släcka ljusen är väl inte fel. Det tänns ju mycket ljus nu när kylan och mörkret omger våra själar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar