tisdag 16 augusti 2011

Ingenting är omöjligt.

Det säger ju Gunde Svan hela tiden och nog är det så
att allt är möjligt ändå när man tränar och jobbar på.
Har drejat som en toking och fått träningsvärk på kuppen.
Och det är så roligt. Sitta där och känna leran mellan händerna
lite kall och len som smör och forma till det man tänkt sig.
Jag trodde aldrig att jag skulle kunna sitta och dreja igen efter min stroke.
Allt som man tog förgivet funkade inte som det skulle, och nu är jag så
tacksam att livet går så bra som det gör. Mitt handikapp syns inte men
det finns där hela tiden. Har tränat mycket med yoga och promenader,
och nu på senare tid ridning uppe på Söderåsens Forsgård. Dom var med
i tv för Viktoria fonden i sommras. Underbart ställe för själ och sinne.
Även om min vänstra hand inte har sin fulla känsel kvar så fungerar
det otroligt bra ändå. Man får vara med mer med ögonen bara.
Hålla koll på vänster så den sköter sig så att säga.
Allt är ju möjligt ändå. Tänk dom som målar med fötter och munar.
Det är imponerande.
Hade inte tänkt och dreja muggar men muggar blev det i all iver.
Även om man väger upp leran i lika delar så blev resultatet i lite
olika höjder. Det är väl det som är tjusningen med handgjort.

Att sätta på ett öra blev lättare när man kavlade den innan.
Annars ska man "mjölka" örat. Lite svårare men varför ska man
göra det svårt för sig. Resultatet blir ju minst lika bra. Mina kammar-
ljustakar till ljus 40 i diametern blev bra. Blir fina till jul.

Det är bara inte dagsformen som bestämmer även tidsformen som
har sin påverkan i allt man gör. Blir fortare trött i allt jag gör.

Så i dag blir en vilodag. 
Öppnar upp min butik igen v. 34 ons. 10-13 tors 10-18
Har planer på att ha mer öppet fom. september, lördagar 10-13
med raku bränning vid bra väder. Mer info kommer.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar