onsdag 18 maj 2011

Rakubränning till helgen?


Ska vara med på Perslunds hantverksdagar
här i Åstorp till helgen. 21 - 22 maj.
Lördag 13 -17 och Söndag 12 - 17
Det är Perslundshembygds förening
som håller i marknaden.
Tänkte ta med mig min raku ugn och
stå bränna keramik för nyfikna och
intresserande människor.
Hoppas vädret blir bra, när man står
ute så där och bränner är man beroende
av fint väder. Blir det regn kan jag inte bränna.


Kommer att sälja alsterna som jag bränner på
platsen samt lite annat smått och gott i mitt stånd.
Vad sägs om knappar som syns här ovanför i keramik.


Snygga "gardiner" eller? Har satt upp kökhandukarna
i köksfönstret. Tyckte det blev lite av den lantliga stilen.

                              
Rosor är ännu en blomma att försvinna i
när kameran kommer fram. Får man kvälls
solen på rosen är det ännu bättre.

Tacksam blomma, när den börja vissna
är det bara att torka den upp och ner
eller som nedanför

i ett silver hjärta på tråd i fönstret.
Varma hälsningar
Annelie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar