torsdag 1 september 2016

Förälskad....igen

 
Har under 50 år besökt Gotland till och från varje sommar. Så Ön ligger mig varmt om hjärtat. Även denna sommar semestrade maken och jag Ön.
 



Kände åter en lycka att vara här. Jag har ingen speciell plats som jag gillar. Det är ljuset, stillheten, det enkla, det karga, dofterna, keramik, konst ....








att bara få vara, friheten, kalk stenen, klara vattnet, det rena orörda ...





 
 



Att vandra på grusvägarna och höra knastret under fötterna, att sitta på kvällen och se solen gå ner, känna ljumma vindar och äta saffranspannkaka.
Ja ja blev förälskad i Ön igen...




Tack snälla för att du tittade in, önskar dig en fortsatt bra dag/kväll/helg. Blir väldans glad om du lämnar en kommentar.

1 kommentar:

  1. Förstår känslan, jag har samma för Kivik. Även om jag bara varit där var sommar i 41 år. Hjärtat sväller i bröstet och det blir så lätt att andas!

    SvaraRadera