torsdag 4 september 2014

Fingrarna i jorden...


Så skönt och få ta tag i trädgården....
i min "glömda" trädgård.


Fast det är en trädgård där jag formar till det lite i sina vilda partier.

 
 
Man får ju så många idéer på en trädgårdsmässa samt alla tidningar som visar vackra höst rabatter. Är sugen på att lägga singel och plattor på vissa ytor.


Solen är givmild, lyser varm i sin sensommar period.
Så härligt nu när jag tagit ledigt...
sitta i solen och fundera...ta det lugnt.


Man upptäcker saker i den tidiga morgonsolen,
daggen ligger kvar i gräset och på växter så vackert.


Allt är så finurligt uppbyggt..


Allt har en mening i cykeln...en balanstråd mellan djur och växter. Där vi människor borde tassa på tårna istället för att skövla.

 
Mina knä är skitiga, likaså under naglarna.
Kroppen värker som den varit på workout.
Nästan ingen skillnad mellan jord och lera.
Man skapar i rabatten också, fast på ett annorlunda sätt.
Det är sååå härligt.
 

Det enkla, det stilla och lugnet ....gillar jag mest.
Kanske har med åldern att göra, vad vet jag.



Tack snälla för att du tittade in, önskar dig en fortsatt bra dag/kväll/helg. Blir väldans glad om du lämnar en kommentar.

3 kommentarer:

  1. Enkelt, lugnt och stilla är min melodi också!

    SvaraRadera
  2. Så fint du hade vid ditt bord på Sofiero!
    Bra med halmbalarna, både snyggt och praktiskt. Jag förstår att det är lätt att få en massa idéer där.
    Jag håller på att ta tag i mitt glömda och gömda stenparti. Helt igenvuxet med gräs. Nu tar jag bort stenarna och börjar om.

    Trevlig helg!
    Kram Agneta

    SvaraRadera
  3. Mmm…fingrarna i jorden. Så härligt. Det vill jag med, gräva och fixa lite. Precis som Ezter instämmer jag: det enkla, still och lugnet mår jag jättebra av.

    Vackra bilder <3

    KRAM

    SvaraRadera