tisdag 4 mars 2014

Växtvärk...

 
Tog mig en runda i trädgården, för att se om det blommar hos mig också. Jodå, här har en del blommor och blad kommit upp lite var stans.
Hur kommer det sig att dom gula krokusen blommar innan dom andra färgerna? En fråga som jag ställer mig varje år.


En gran har börjat växa utanför vårt växthus.
(Tydligen en tag sedan jag var i trädgården :-))
Inklämd mellan glasväggen och kanten,
inte den bästa platsen kan man tycka.
Tänkte vi kunde ha den som julgran sen när den har växt till sig lite mera. Maken var inte med på den tanken. Gräva upp och slänga tar mig emot. Får planterar den någon annan stans i trädgården så länge. Kanske maken ändrar sig sen om jag får till den som en super snygg gran.


Denna skönheten kan man ju inte missa i alla fall.
Just nu lyser den som ett stopptecken i syrenbusken.
Tänka sig att syrenen även har fått lite små gröna knoppar.


Mina små "Daisys" har stått i rabatten hela vintern och klarat sig riktigt bra från snö och kyla. Man måste ju prova sin keramik om den tåler alla årstider. Är själv en som "glömmer" ta in ömtåliga växter och krukor emellanåt.
Då är det ju bra om min keramik är väder tålig :-)



Tack snälla för att du tittade in, önskar dig en fortsatt bra dag/kväll/helg

 

4 kommentarer:

  1. Vi har bara snödroppar. Men jag brukar kolla på rabarberna, de ändrar sig från dag till dag! När vi var hos barnbarnen sist såg jag en häck som var full av gröna knoppar :)

    SvaraRadera
  2. Härliga grejer som man kan hitta i din trädgård! Jag har lagt märke till att många krokusar blir gula ute. Inne har jag inte haft några gula men likväl blir det gula som kommer upp. Kan det vara något med pH i jorden? Jag vet inte men har funderat på det.
    annika

    SvaraRadera
  3. Roliga vårtecken i din trädgård! Granen rotar sig säker nån annanstans om den går att få loss från växthuset och blir en ståtlig julgran om några år.
    Dina keramikblommor är helt bedårande och ser ut som om du planterade dem igår.

    Allt gott
    /Anette

    SvaraRadera
  4. Granen valde nog inte det bästa stället...Hoppas att du kan flytta den.
    Så fort det växer nu. Dina keramikblommor är jättesöta. Kul med något som blommar året om.

    Kram Agneta

    SvaraRadera