fredag 24 januari 2014

Välkommen hem...


Äntligen var hon då klar. Min första skulptur.


Den lilla "sjöjungfrun"


Kursens ugn hade gått sönder innan jul.
Och nu så är den äntligen fixad så nu ska allt bli bränt.
Har tre till som vänta på att få komma hem.


Må tro att maken blev paff.
Kul att kunna överraska honom då och då.


Jag har målat henne i svart järn oxid.
Inte tvättat av henne som en del andra gör för att få effekt.


Det gör att hon ser ut att vara i smidet järn...som var min tanke.
Längtar till måndag då det är dags med skulptur kursen igen.


I verkstaden håller jag på för fullt.
Har tre månader på mig att få ihop mina
"saker" till Margretetorps trädgårds mässa, i mitten på maj.
Har en plan men........det blir inte så som jag vill.
Men citroner blev det i alla fall.
Hoppas dom blir ok efter bränningen också.


Tack snälla för att du tittade in. Önskar dig en fortsatt bra dag/kväll/helg

3 kommentarer:

  1. Flickan är verkligen fin. Jag vill känna på henne, får alltid lust att ta på skulpturer men det får man sällan. Ytan är jättefin också. Det där verkar vara något som du har talang för. Kan du inte göra en pingvin också? Tänk dig en ganska stor pingvin stående i din snötäckta trädgård.
    Kram Inger

    SvaraRadera
  2. Du är så duktig Anneli! Tänk om man kunde göra hälften så fina saker! Rune måste vara stolt över dig! Kram!

    SvaraRadera
  3. Jag har sett förut att det bor en konstnär i dig. Grattis till ditt verk. Det måste du vara stolt över och Rune måste vara stolt över sin fru. Härligt att ha mycket framför sig också. Din kreativitet och energi flödar sannerligen. Hoppas att du får ha din hälsa i behåll. Såg också i förra inlägget att du är ute och får inspiration. Vackra foton.
    Lycka o kram till dig från mig.

    SvaraRadera