onsdag 27 februari 2013

Njuta.....


Dags att gjuta lite.
Måste ju prova min nya fina borr maskin. Maken min skämmer bort mig emellanåt med grejer. Tur jag har honom, själv kan jag inget om maskiner.

 
Blandat gjutmassa, en stengods lera som är som välling.
 
 
Tagit fram alla björn gipsformar som jag har gjort efterhand. Många har det blivit med åren. Är ju inget proffs så det ser ju ut som ett hemma bygge, mina gipsformar. Och kladdigt är det dessutom.
Har gjort björnar till kommunen som företags presenter.
Åstorps kommun har en björn och ett kugghjul som kommun vapen. Så dags att fylla på förrådet lite.


Vissa björnar kommer få en annan färg på sig....hotta upp dom som ska säljas i butiken tänkte jag. Just nu är man ju toksugen på färg.
Kommunen får sina som innan, svarta. Vem vet dom kanske tycker om dom nya björnarna i sina nya kulörer. Vi få se.

Tjingiling!!!!!


Tack för ditt besök och ha en fortsatt bra dag.

2 kommentarer: