lördag 1 september 2012

Äntligen höst

                              
                                  I butiken min ändras det om.

                  Jag är så glad över att jag kan dreja och skapa i leran,
                     så jag har inte beställt in annan inredning i höst.
       Tänker gå ifrån min ide om att ha blandad inredning med min keramik.

         Allt har sin tid och inget varar för evigt. Det har man ju lärt sig.
Jag har även sagt nej till massproduktionen, men kanske man ska ändrar sin åsikt lite trots allt. Hålla sig till några saker, och inte som nu provar allt bara för man "kan". Det blir ju så många olika produkter på hyllan.

En kund frågade, vad är ditt kännetecken. Ja, ...... kom inte på något, mina tomtar kanske eller änglarna på pinne. Ändå kan vissa säga, man ser att det är din keramik, på stilen och formerna. Då blir man paff.
Vissa keramiker är "manliga" och grova i sin design andra mer "feminina".
Jag drejar/skapar tydligen feminint i mitt formspråk.

Ser fram emot höstens skapande. Har en del och göra. Idéer som man vill förverkliga och se om det var någon bra idé. Har en del julmarknader som jag ska ställa ut på. Så gjuta tomtar och dreja ljusstakar på fat mm. är på agendan.

Jag har även sått ett litet frö inombords i tanken. Keramik kurs till våren?
Få se om det gror här under hösten. Hade ju varit väldans kul.

Tjingiling.






















 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar