torsdag 12 juli 2012

Så snopet!


                          Ibland blir det inte som man har tänkt sig.
När jag öppnade min skröj ugn (skröjbränning är första bränningen som gör att man kan glasera godset och bränna igen) och fick se att alla mina hästar gått i tusen bitar och slagit sönder andra ljusstakar runt omkring.


                                Man blir inte så glad kan man säga.
                   Kanske kan man göra någon installation av något slag.
                                  Ett litet konstverk av hästdelar.
                              Nja, kanske. Dom får ligga där så länge



                       Det blev att sätta sig vid drejskivan igen.
                Gillar att göra ljusstakar, sitta och "strypa" fram formen.
         Nästan som att svarva. Alla blir olika men ändå lika på något sätt.


        På grund av ett misstag, blev dom sista drejade stakarna en ny variant.
                 Ljusmanschetten blev sned så jag "fransade" kanten.
                      Blev faktiskt snyggt. Nästan som en blomma.


Nu är den stora frågan, våga jag rakubränna dessa eller ska jag glasera som vanligt.
          Rakubrännt är ju så himmla snyggt tycker jag, men mer ömtåligt.


                                              Summa summaro.
                                 En deffekt som blev till en effekt.
                                         En ny sort av ljusstake.

Tack för ditt besök.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar