måndag 11 juni 2012

Tanka energi


Vi bor i slutet av Söderåsens sluttning. Helt underbart. Har inte upptäckt det förrän dom sista åren. I min rehabilitering tillbaka från stroken gick jag i skogen varje dag. När man hade arbete, familjen, hus, trädgård mm hade man inte tid till att ta sig ut på promenader och bara vara.


Är mer en havs och strand människa. Skogen har inte till talat mig så mycket. Känns så instängt på ett sätt. Men inte nu längre. I skogen har jag fått en trygghet och lugn samt att den ger mig energi. Att få vara i nuet.


Varje årstid har sin skönhet och sina dofter. Nu för tiden tar mitt arbete mer och mer tid av mig så promenaderna blir allt mindre och mindre, så mycket att saknaden efter dom kommer upp.


Orkar allt mindre numera, så det är en prioterings fråga för min del.
Att få ihop mina promenader med mitt jobb.
Min kropp kan inte göra allt längre, det är bara att acceptera. 
Det har varit mycket jobb sista tiden och kroppen har sagt ifrån. Trötthet och gråtmild för det lilla minsta. Så helgens promenader var balsam för kropp och själ.


Lycka
är inte
det som
händer oss-
lycka
är hur vi
upplever
det.



Tack för ditt besök.

3 kommentarer:

  1. Då hörs vi kanske i veckan :)

    SvaraRadera
  2. Långa promenader med hunden i sakta gemak genom skogen har hjälpt min mamma mycket efter hennes stroke. Skönt att höra att Du har funnit styrka på samma sätt. Och ja, jag känner igen det där med trötthet och gråtmildhet. Man får ta dagen som den kommer helt enkelt.
    Ha en bra kväll !
    Mvh Maria

    SvaraRadera