söndag 9 oktober 2011

In i skafferiet!


Det har varit så fina dagar med sol och värme att man har glömt bort sina perlargoner.
Dom ska ju in i vinterförvar. Förra året glömde jag bort dom, så frosten tog dom.
Så ledsen jag blev. Det var en gammal sort från farfars tid.


                      Så nu har jag tagit in mina nya blommor i "skafferiet" i tid.

                                             

Min make har varit duktig och plockat äpplen. Det var mycket äpple i år och vi har lämnat in en del till ett musteri. Som tack fick vi köpa must lite billigare. Tyvärr blir det
inte must på våra egna äpplen, men det blir gott vilket som.

                                            

Även om dörrarna stängs inför vinterförvaringen och det känns så långt till våren. Då sa min make att "tänk det är ju 4 månade till det är dags igen och ut och påta i trädgården"
Ja, han är klok min kära make.


Så nu blir väntan med att sitta med tända ljus och äta äppelpaj i höstmökret framför brasan. Det är inte illa det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar