onsdag 6 april 2011

Våren är här


Har tagit igen mig efter öppnadet av min butik.
Blommor får mig att tanka upp energin i kroppen
igen och med kameran försvinner bara tiden.


Orkideer är helt fantastiska att förvirra sig i.




Man kan fota denna blomma hur mycket som helst.


Liksom tulpanen som är en av mina favoriter.



Spännande inuti som utanpå helt enkelt.


Våren är här. Iallafall i Skåne, där jag bor.
Ute i rabatten händer det mycket.
Blommor och insekter har vaknat till liv.


En liten nyckelpiga hittade jag i krokusen.


Och bin i andra, de ser så lätta ut när
dom flyger från blomma till blomma
nerlusade med pollen.


Saven har också vaknat och rinner ner
för körbärsträdet, mest liknande
som en slags ödla.


Eller som ett monster från rymden.


Visst är det skönt när våren äntligen kommit
och sola skiner varmt och skönt.
Och så luktar det så härligt.

Prosit på er.


                                           Annelie


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar